divendres, 2 d’octubre del 2009

Carta del dibuixant Subi al 9 Nou



ADÉU A “LES ANIMALADES”

Sóc en Subi, el dibuixant que durant 11 anys us ha acompanyat cada divendres amb la tira còmica de les ANIMALADES.
Com heu vist, s’ha deixat de publicar i em sento amb l’obligació de donar una explicació a tots aquells que aquests dies m’heu trucat, escrit, parat pel carrer... per demanar-me què ha passat amb l’acudit setmanal.
La veritat és que la decisió no ha estat desitjada sinó que ha estat imposada per la direcció del diari. El motiu: retallar despeses. Les maneres: una simple trucada telefònica.
En aquests moments la sensació de tristesa m’envaeix. Potser he estat molt ingenu el pensar durant tots aquests anys que formava part d’una empresa i d’un equip de professionals que creien en la meva feina. De cop i volta i com si d’un accident de trànsit es tractés, han decidit matar els personatges que divendres rere divendres us han anat acompanyant. D’avui per demà em diuen que ja no compten amb mi. Una sensació estranya m’aclapara i un buit profund se m’imposa sense la meva voluntat.
Amb tot, m’agradaria donar les gràcies a tots els lectors que m’heu estat fidels. A tots els que m’heu anat seguint, llegint, col.leccionant... Doncs heu estat vosaltres que heu donat sentit i heu fet vius els personatges de les ANIMALADES. Des d’aquí un agraïment dels més sincers.

Subi

(En Subi m'ha donat permís per publicar aquesta carta que ha adreçat al 9 Nou -i que encara s'ha de publicar, o sigui que és una primícia-. Es tracta d'una bona oportunitat per conèixer de primera mà el que ha passat amb les Animalades, una tira còmica seguida per molta gent i que un bon dia va desaparèixer del setmanari.)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Malauradament no és l'única tira a petar per culpa de la crisi... Però venint de El 9 Nou no deixa de ser sorprenent. L'animalada ha estat deixar-nos sense animalades!

JPP ha dit...

Segurament son mals temps, i el d’ en Subi es uns dels molts casos en moltes feines. Tot i que no ho sé, potser el que més dol es la manca d’ explicacions i un reconeixement públic a la seva feina.

Xevidom ha dit...

Justa la fusta, Joan. Estaria bé -a banda de si s'ho repensessin i tornessin a publicar la tira- almenys una nota informativa, un article, etc, que reconegués la feina d'en Subi i expliqués als lectors els motius del cessament de la tira.

Noticies sobre còmics ....

 
UnXicdeTot- CalldeCòmics - Template By Blogger Clicks